torstai 23. elokuuta 2012

pinnan alla!

Ensimmäinen allassukellus - done!

Tasapainotusliivi kiinnitettiin säiliöön ja regulaattori paikoilleen. Sen jälkeen 200 m uinti ja 10 min kellunta - sanoisin että helppoa! ..kunnes sitten suuntasimme altaan matalaan päähän tekemään harjoituksia..

Regulaattori tyhjennettiin veden alla puhaltaen että tyhjennyspainiketta käyttäen. Annostin haettiin olkapääntakaa. Tyhjennettiin puoliksi vedellä täyttynyt maski. Hengitettiin parin vara-annostimesta. Sukelleltiin, tasattiin painetta korvissa ja maskissa.

Vaikka olen mielestäni ok hyvä uimaan ja kehonhallinta suht hyvä, niin sukeltaessa olo oli kuin uppotukilla. Paineen tasaus ei ensin meinannut onnistua ja maskin tyhjennyksessä säntäilin pintaan. Olin kuin uimakoulun apuluokalla ^^

Myönnettäköön että kotona piti vielä täyttää maski vedellä ja testata tyhjennys. hmm.. jalat maanpinnalla sen sitten paremmin aukesi ;)



..niin ja standardoidut käsimerkit pitää sitten muistaa näyttää tehokkaasti ja selkeästi. Eikä niin että oiskohan mulla nyt ilma lopussa tai oisko mahdollisesti jotain vialla ;) Eli selkeästi ILMA LOPUSSA tai JOTAIN VIALLA!

Huippu kokemus - toki jännittävä sellainen!

2 kommenttia:

  1. Muistan mun ensimmäisen maskintyhjennysharjoituksen! Se oli ja on kamalaa edelleen! Hyvä Kirsi!!

    VastaaPoista
  2. Kiitos! :) olen vaihtanut ajatuksia aiheesta muutamien aloittelevien sukeltajien kanssa ja lohduttavaa - en ole ainut jolta ei maskin tyhjennys ensiyrittämällä onnistu ;)

    VastaaPoista